Barcelona,  Espanja,  Zaragoza

Miniloma Barcelonasta Zaragozaan ja takaisin

Ihana Espanjan reissu takana, nyt podetaan hieman kotiinpaluu ahdistusta jälleen. Matka alkoi kohti Zaragozassa opiskelevaa ystävääni sellaisella kevyellä 12 tunnin matkustamisella paikasta Tampere paikkaan Zaragoza.

Tarkoituksena oli siis mennä viettämään muutama päivä aluksi Barcelonan kautta Zaragozaan, josta sitten loppureissuksi vielä viettämään aikaa Barcelonan aurinkoon. Matka oli ensimmäinen omatoimimatkani itsekseni ja jokseenkin väsyttävä sellainen, erityisesti innokkuuden ja jännityksen vuoksi. 🙂 Ensin bussilla Tampereelta Helsinki-Vantaalle, sitten nelisen tuntia lentoa Barcelonaan josta toinen neljä tuntia Zaragozaan bussilla vielä. No, perille pääsin.

Zaragoza oli todella nätti kaupunki eikä auringosta ja kuumuudesta onneksi ollut puutetta.  Oli hauska tavata uusia ihmisiä ja päästä näkemään vähän enemmän paikallisten joukkoon soluttautunutta opiskelijaelämää Espanjassa.

Vietin aika paljon aikaa itsekseni tutkiskellen paikkoja, kun ystävälläni oli vielä kursseja koululla jäljellä. Kiertelin, shoppailin, katselin maisemia ja tietenkin kävin myös ottamassa aurinkoa Parque Grandessa. Iltaisin käytiin haukkaamassa tapaksia ja juomassa viintä, sekä nauttimassa iltaelämästä yleensä.

Parin päivän Zaragozassa oleilun jälkeen matkattiin sitten yhdessä ystäväni kanssa lomailemaan loppureissuksi Barcelonaan, johon (yllätys) rakastuin ihan totaalisesti! Yövyimme hostellissa, joka sijaitsi ihan rannalla Barcelonetan alueella ja ensimmäiseksi hostellikokemukseksi se oli ihan kivan oloinen ja hyvä hostelli muutenkin. Sijainti ei ainakaan olisi voinut olla parempi.

Kiertelimme Barri Goticin vanhalla alueella, kävimme drinksuilla ja tietysti löysimme erittäin hyvän paikan missä käydä naukkaamassa tapaksia, tai paikallisittain kutsuttuna pintxoja. Parhaat baarit ja tapaspaikat ovat tietysti aina ne, missä on eniten ihmisiäkin ja sinne ihmismassan sekaan itsemme sitten ängettiin!

Seuraava päivä oli hieman pilvisempi, joten mentiin kiertelemään nähtävyyksiä. Tutuksi tuli vielä paremmin näin päivänvalossa Barri Goticin alue, Las Ramblasin vilinä, sekä Passeig de Gracia-katu, jonka varrelta löytyi ihania rakennuksia. Matkalla löytyi paljon myös Gaudin suunnittelemia rakennuksia ja luonnollisesti suuntasimmekin katsomaan erittäin suosittua La Sagrada Familia -kirkkoa, joka myös on Gaudin jälkeä. Olihan se hieno ja iso.

Viimeisimpänä kävimme tietenkin tutustumassa myös tunnettuun ja upeaan Park Qüelliin, jossa saikin ihastella mahtavien maisemien lisäksi myös Gaudin kädenjälkeä.

Näin kuuden päivän minireissuksi tämä onnistui olemaan todella rentouttava, hauska ja täynnä tohinaa samaan aikaan. Lyhyessäkin ajassa ehtii paljon, kaiken seassa jopa rannallakin hetken makoilemaan!